FAQ: Frågor och svar

Här hittar du svar på alla de vanligaste frågorna vi tar emot på Primed.

  • Nej, Primed AB säljer endast till företag.

  • För närvarande har vi endast DHL som leveransmetod om inget annat anges.

  • För närvarande erbjuder vi inte avhämtning eftersom vi inte kan säkerställa att produkten finns i lager.

  • Vi har normalt 1-2 dagars leveranstid på lagervaror. Övriga varor kan ta upp till 1-4 veckor. När din beställning har kommit fram skickas en avisering till er.

  • Nej, vi levererar endast inom Sverige.

  • Vi erbjuder Faktura, normalt 30 dagar netto.

    Företagsleasing eller annan lämplig betalningsform på de flesta av våra produkter genom ett samarbete med Handelsbanken. Kontakta oss, så går vi igenom gällande villkor.

  • Under Beställningar kan du se status på dina beställningar. Vänligen kontakta oss om du fortfarande inte mottagit en orderbekräftelse.

  • Mottagen - Vi har mottagit din order och behandlar den inom kort. I vissa omständigheter kan statusen betyda att din beställning redan har skickats och är färdigbehandlad. Ett orderbekräftelse ska ha skickats till dig.

    Skickad - Din beställning har skickats från vårt lager och är färdigbehandlad.

    Inväntar betalning - Din beställning är ännu inte betald. Du behöver öppna Swish på din mobila enhet och godkänna betalningen innan vi kan behandla din beställning. Swish-betalningen finns kvar i en (1) timme efter beställningen är lagd.

    Misslyckad - Du har avbrutit eller inte bekräftat och godkänt din Swish-betalning i tid. Under Beställningar kan du gå till din order och göra en ny betalning med Swish eller Faktura (Företag).

    Pausad - Din order är pausad tillsvidare. Detta kan bero på lagerbrist, felaktig information eller liknande.

    Avbruten - Din beställning har annullerats eller blivit avbruten.

  • Vänligen kontakta oss snarast om du vill ändra eller avbryta din beställning. Det är möjligt att din beställning inte har skickats ännu.

  • Nej, du behöver inte skapa ett konto för att göra en beställning på Primed.se. Dock så kan det underlätta för dig om du vill handla hos oss igen och att dina uppgifter då finns sparade.

  • Vi kan dessvärre inte erbjuda spårning i vår webbshop för närvarande. Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig spåra ditt paket.

  • Under vissa omständigheter tar vi emot returer. Kontakta oss då omgående från att du mottagit din beställning. Du står själv för returfrakten och ansvarar att varorna returneras i originalförpackning, komplett med tillbehör, produktförpackning, inneremballage m.m. om inget annat är överenskommet.

    Vi skickar dig en kreditfaktura på beställningsbeloppet minus fraktkostnader när varorna kommit fram till oss. Annan administration- och behandlingssavgift kan tillkomma. Behöver du hjälp med en retursedel är du välkommen att kontakta oss. Vi kommer att debitera för retursedel.

    Retur gällar inte på beställningar där varor har tillverkats vid beställning.

  • Vid reklamation, fel i beställning eller leverans, kontakta oss inom 7 dagar för godkännande innan eventuell retur sker. Returrätt gäller 14 dagar.

    För att vi ska kunna gå vidare med en reklamation och reda ut vad som kan ha hänt, är det viktigt att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt bifogar bilder. Du fyller i och skickar in reklamationen här.

  • Fakturan skickas oftast ut i samband med leverans och som senast inom ett par arbetsdagar. Fakturan skickas till din e-post eller per post som angetts vid beställningstillfället.

  • Inställningar för cookies

    Du kan även hitta inställningar för cookies längst ned på hemsidan.